Si to čo ješ :)

28.09.2014 20:37

Ahoj.

Ako prvý článok som sa rozhodla napísať niečo o mne... Ako som sa dostala k zdravej strave, cvičeniu a hlavne vareniu a pečeniu :)

Nižšie si môžeš všimnúť fotografiu ako som vyzerala pred tým, ako som sa rozhodla začať sa o seba viac starať a cvičiť.

Ja tomu hovorím, že som bola ŠMALINKA, teda mi tak hovoril priateľ :)))) Ale poďme sa k tomu dostať po poriadku :)

Mám 24 rokov a do svojich 23-och rkov som so svojou postavou nič nerobila. Teeeeeda, ano, pol roka som chodila na spinning a potom som s tým prestala, pretože prišla súťaž krásy -Miss Universe 2011, ktorej som sa mimochodom zúčastnila :) Potom som začala študovať na Ekonomickej fakulte na Univerzite Mateja Bela, takže už na spinning nebol čas a keď by aj bol, tak sa mi viac-menej nechcelo. Zo školy ma vyodili, pretože som neurobila skúšku z matematiky a štatistiky. Povedzte mi, kedy a kde využijem nerovnice, funkcie, postupnosti, limity a podobne. Dnes si už ani poriadne nepamätám ani ako sa vypočíta obsah kosoštvorca. Ale to nie je predmetné :)

Po vyhadzove zo školy som sa rozhodla, že skúsim šťastie v reality show. Samozrejme, že som sa tam aj dostala. Papuľnatá blondínka z východu, ktorá bola ešte aj na misske - vhodný materiál :) No poviem Ti, že to bola tá najhoršia skúsenosť v mojom živote, ale nevadí. Všetko nás posúva vpred a čo ťa nezabije, to ťa posilní, ako sa hovorí :) Po show som sa presťahovala do Bratislavy a odvtedy som TU - v Bratislave a milujem to tu... Našla som si tu priateľa s ktorým som už rok a pol a sme šťastní. A sme presne pri tom, že prečo som začala zdravo žiť :)

K tomuto životnému štýlu ma dotiahol priateľ. Keď som sa k nemu nasťahovala vážila som 57kg a poviem Ti, že pri výške 168 cm to nie je žiadna výhra :) Teraz mám krásnych 49kg a som spokojná ako nikdy... 

Pamätám si náš prvý tréning - že ideme si zabehať. Hahahaaaaa.... Ja na nohách tenisky, ako na prechádzku do ZOO, ružové tepláky Juicy Couture a on vystrojený v obtiahnutých elasťájoch s červenými teniskami na behanie... No pozeral na mňa ako na blázna, no nevadí. Šli sme teda behať - do Horského parku v Bratislave. Ak to poznáš, tak asi vieš o čom hovorím, ak poviem, že som skoro umrela... Pomoooooc... Ja som nikdy pred tým nebehala a on ma zobral hneď do prírody, čiže neupravený terén (ja v tých obyč. teniskách na deň) a celá trasa bola hore kopcom. Má to cca 1 km, len tak pre zaujímavosť, takže nie nejako veľa. Môj vyzeral asi takto: bežala som minútu a dve minúty som chodila. Takže ten kopec, ktorý teraz vybehnem za 4,8 min., som vtedy vybehla za asi 11 min. :) Hroznééééé.... A to nebolo všetko. Došli sme hore a ukázal mi schody, ktoré ideme VYBEHNÚŤ hore dole aspoň 2krát... Pre zaujímavosť je ich presne 242 schodov. To som sa skoro rozplakala... Dala som to raz aj to s asi 5-mi prestávkami, pretože som nemohla dýchať. Dnes tie schody vybehnem na jedenkrát a kľudne aj 3-5krát po sebe  :)))) Som na seba HRDÁ :)

Takže takto som začala behať. Na druhý deň som mala svalovicu ako nikdy pred tým, ale to radšej nebudem písať, aby som niekoho od toho neodradila :) Asi po dvoch týždňoch ma vzal na Crossfit... Vôôôôbec som nevedela do čo idem, ale po prvých 10 minútach tréningu som to pochopila. Myslela som, že umriem, nikdy sa už nepostavím na nohy a nezodvíhnem ruky nad hlavu a to bolo len po ROZCVIČKE. Predo mnou bolo ešte 40 minút neustáleho cvičenia.... Poviem Ti, že som to dala, ale to len kvôli tomu, aby som nebola za slabocha... Nemohla som predsa pripustiť, aby chalan, ktorý mal asi 120kg to dal a ja nie. Tak to teda nieeeee.... No po konci tréningu som síce zvracala, pretože som spálila všetku energiu + sacharidy a telo nemalo z čoho fungovať, ale dala som to a to bolo pre mňa hlavné :)

Takže takto som sa dostala k cvičeniu :) Po skúsenosti s crossfitom v našej domácnosti nastali aj ďalšie zmeny. A to zmeny stravovania. Začali sme dodržiavať 6 + 1 deň. Čiže 6 dní - žiadne pečivo, zemiaky, cukry, slanina, klobása, bravčové mäso a podobne. Mohlo sa jesť chudé mäso (kuracie, morčacie, hovädzie), ryby, zelenina na všetky spôsoby (varená, dusená, grilovaná, čerstvá), ryža (nie každý deň), cestoviny (tiež nie každý deň), biely jogurt, tvaroh, ovocie a zo sladkého maximálne horká čokoláda a to minimálne 86%-tná. No a keď prišiel ten 1 deň, my sme si ho dali na piatok, tak to sme mohli zjesť všetko na čo sme mali chuť. Teda nie, že mohli, ale museli sme! :) Takže ráno šiška s čokoládou, desiata horalka, potom pizza, alebo vyprážaný syr, rezeň a podobne, za tým dezert - ja milujem tiramisu a tak išiel celý deň... Proste sme sa prežierali. A to trvá aj do teraz. Do dnešného dňa sa držíme tohto 6 + 1 deň :)

Ale to všetko ešte môžem upresniť v ďalšom príspevku príspevku :)

Po určitom čase sme sa zriekli reštaurácií a začala som doma variť. Tak ako sa má - bez masti, bez olejaa zbytočných E-čok....A robím to do dnes :) Milujem to- stále niečo vymýšlať, piecť, variť a mať dobrý pocit z toho, že je to zdravé, aj diétne, chutné a že som to pripravila sama z lásky :) 

Ak si tento článok prečítala celý a zaujal ťa, tak budem rada, ak budeš sledovať môj blog... Každý deň tu niečo pridám, či už to bude recept, cvik, alebo vlastná skúsenosť :) 

Čúúúúúús, idem spinkať, ale pred tým tu hodím skvelý recept na úžasné DOMÁCE MUSLI TYČINKY :)

Vaša Martina :*